Ukens quiz 44
- Torkel Viken
- 30. okt.
- 1 min lesing
Oppdatert: 6. nov.
Ingen i sonen. Makker passer i åpning, nestemann åpner i 1 hjerter, så er det din tur.

Hva melder du?
5 ruter
2 ruter
Dobler
3 ruter
Hva er reglene for innmelding og opplysende dobling?
Etter at motparten åpner, er en fargeinnmelding alltid frivillig. "Ting bør videre være i orden". Vi bør ha minst 10 HP og en meldbar farge. Vi skal heller ikke ha mer enn 16 HP når vi melder inn en farge. Er stikkpotensialet veldig høyt, bør vi også være forsiktig med å "kun melde inn".
En opplysende dobling kan inneholde to forskjellige hender: 1) 12 HP + og fargetilpasning i de tre umeldte farger. 2) En hånd som er for sterk til å melde inn fargen. Oppgaven over har en hånd som kommer inn under alternativ 2!
Svaralternativ og poeng:
3 ruter: Dette er en sperremelding og litt "destruktiv" melding. Vi har alt for gode kort, og makker blir lurt. 1 poeng.
2 ruter: Vi har for gode kort til en innmelding. 3 poeng.
5 ruter: Vi skal nesten alltid ha ruter som trumf, og 5 ruter er en grei sats. 7 poeng.
Dobler: Dette er riktig med en meget spillesterk hånd og krutt farge. 10 poeng. Strategien blir: Doble først, og meld din egen farge etterpå. Gjerne med et hopp denne gang. Dette viser over 17 HP og god farge! Takk for alle svar :) fB




Vil spille i ruter med egne kort til brystet